Brusaby..

Vi var till Brusaby idag med två andra åttor. Brusaby är en typ lantbruksskola i Kimito. Det var kul, först lärde vi oss känna igen några trädslag på vintern genom att kolla på kvistarna. Sen fick vi lära oss en massa om olika maskiner, typ skördetröska etc. Sen åt vi lunch, det var helt jättebra mat där. Sen kom det roliga: Hästar och smådjur. I stallet fick vi gissa foder och sedan gissa ålder på några hästar genom att titta på tänderna.
Vid smådjuren bara tittade vi och klappade dem. De fanns massor; katter, hundar, ormar, sköldpaddor, ödlor, marsvin, möss, fåglar och kaniner. Jag och Naiima försälskade oss i katterna och satt och kliade dem genom gallret medan alla andra typ gick och tittade på hundarna. Jag har aldrig gillat hundar något vidare... jag är mer kattmänniska :) Hundarna där utbildas till att hjälpa invalider etc. Mamma, som har jobbat där en tid, sa att de är helt sjukt bra tränade....
Jag fick jättelust att utbilda mig till smådjursskötare där nu... Jag tänker så fa på prao dit nästa år... :D Kram Ea

KOMMENTARER

Kommentera här:

Vad heter du?:
Här ofta?

E-postadress: (ser bara vi)

Har du blogg?:

Speak out!:

Trackback
RSS 2.0