Haha, har tråkigt ;P

Hungerspelen

Suzanne Collins, Hungerspelen

En jättebra bok om det framtida USA. (typ)
Den handlar om 14-åriga Katniss som blir utvald att delta i Hungerspelen, en direktsänd "TVshow".
Från varje distrikt (det finns 12 distrikt, typ som delstater) lottas en flicka och en pojke ut som är mellan tolv och arton ut att delta.
De skickas sedan till huvudstaden där de stajlas, tränas och blir intervjuvade. De måste se till skaffa så många sponsorer som möjligt för att öka sina chanser att överleva. Varje år är det en ny spelplan där ungdomarna ska föröka överleva. Bara en får åka hem!

Dethär är verkligen en jättespännande bok. När jag var i skolan längtade jag bara hem för att få fortsätta läsa, och jag läste ofta långt in på natten! Twilight, släng dig i väggen, här är en bok som kanske fångar precis lika många läsare, även om den inte är lika känd, än ;DDD



Del två heter Fatta eld. Den har jag inte läst ännu, den har varit utlånad på bibban, men jag LÄNGTAR.
Ea

KOMMENTARER

Kommentera här:

Vad heter du?:
Här ofta?

E-postadress: (ser bara vi)

Har du blogg?:

Speak out!:

Trackback
RSS 2.0