Söndag :(

Jag har tillbringat dagen med att göra kursval till gymnasiet, det är verkligen ett helvete, först hadd jag för få kurser, sen för många...

Sen var jag med mamma och pappa på Elden är lös! utställningen i Logomo. Den var sjukt intressant! Handlade då om Åbo Brand och lite eld i allmänhet. Fanns en värmekamera, så jag fick bevis för vad jag sagt i åratal, mina händer och fejs är iskallt, alltid.
Sen var det en gata som de hadd byggt upp, ena halvan som den var före branden, andra halvan var nerbrunnen. Man kände den kvarvarande värmen! Det var coolt (:
Och en miniatyr av Åbo, som "brann" och lite visade hur elden spred sig. + En massa annat kul

Rekommenderar utställningen för de som har möjlighet att fara dit!

Nu ska jag äta, göra lite läxor och sen... sova? :D


En bild av miniatyren som "brann" (snodde bilden från Åbo stads hemsida)




KOMMENTARER

Kommentera här:

Vad heter du?:
Här ofta?

E-postadress: (ser bara vi)

Har du blogg?:

Speak out!:

Trackback
RSS 2.0